Tuesday, April 9, 2013

Aku Dah Agak! - part 3

Assalamualaikum wth dan selamat pagi semua..

Aku rasa mungkin post ni akan jadi penamat untuk kejadian hari lalu..

INSYALLAH...

(aku tak janji...tapi aku usahakan..)

selapas lampu hijau tu..

Kak Dida pun membelokan motor kesayanganya ke arah kiri..

untuk buat U-Turn..

Kak Dida pun terus kan perjalanan mengikut arahan aku..

ALHAMDULILAH...

Tiba sudah di kedai bengkel Chong..

Bengkel ni la selalu ayah aku datang..

Tauke tu mula2nya xkenal aku..

Lepas aku bagitau ayah aku yang selalu hantar kereta..nombor sekian2..

haaaa...terus dia ingat..

Aku bagitao dia..

"Rasanyakan..baru je tukar water pump hari tu..Apa masalah lagi ye tuk overheat ni?"

Chong pun balas...

"Ada banyak punca kenapa overheat..especially ATOS..memang selalu ada masalah overheat..kena check apa masalah lagi.."

"kereta saya tak da sini..now at wangsa maju..Malinja" balas aku sambil memegang Torch aq..incase lah da pe2 emergency lagi.

"Macam tu saya suruh orang hantar.....




TOWTRUCK

pergi sana..Naik sekali dengan dia lah..tunjuk jalan..."

Aku pun bersalam dengan Kak Dida..

dan berterima kasih sekali lagi atas bantuan dia...

Kak Dida pun terus menunggang motornya..

lalu terus pergi ke destinasinya..

Aku pula ikut kawan Chong naik truck nya...

HAHAHAHAHA..

Pertama kali aku naik tow truck ni..

Selama hidup aku..

Aku tak pernah lagi naik...

Uhmm...satu perasaan yang tidak dapat diungkapkan dengan kata2..

Suasana sepi antara aku dan kawan Chong..

Dia tersengih je..

Aku


                                          PELIKS?

biarlah..malas aku nak pk panjang...

YEAAAHHHHHHH...

tiba dah aku dekat MY BABY!!!

kereta comel aku..

suka merajuk.

MACAM AKU...

selalu MAT ANIP lah cakap..

aku ni kuat MERAJUK...

baiklah..

YE..MEMANG SAYA KUAT MERAJUK!

sekian HARAP MAKLUM!

So..sambung balik cerita tadi...

Kawan Chong pun amik baby aku guna tow truck dia...

So now...

aku, Su and Nad xda transport nak balik..

tengok kanan kiri..

uhmm....

CONFIRMLAH TAXI XDA NAK MASUK KAWASAN PERUMAHAN SINI...

Nad pun bersuara..

"Aku call Fabz lah...diakan nak balik kerja sekarang ni.."

Nad pun call Fabz..

"Hello Fabz, kitaorg ada masalah sikit ni..kereta ecah rosak..boleh tak ko tolong ambil kitaorg kat Malinja.."

aku pun sambung..

"kat nasi lemak malinja...yg famous tu..dekat surau..weyh..sorry tao nyusahkan ko.."


KEMUDIAN......


TO BE CONTINUE...

No comments:

Post a Comment