Thursday, April 11, 2013

Aku Dah Agak! - END!

Assalamualaikum wth dan selamat petang semua..

Mesti tertanya2 apakah ending bagi cerita aku ni..

Okay..aku sambung apa jadi..

Lepas je call Fabz..

Jam menunjukkan pukul 7.00 pm..

Kami pun melilau cari mana surau..

Manakan tidak..

Tadi tak sempat nak solat..

Gelabah kau..

masuk pintu sana..

keluar pintu sini..

Last2..Ada pak cik kata..

"Pintu sebelah sana tak kunci.."

Kami pun berlari anak...

buka tudung sepantas THE FLASH..

gelabah mengejar masa seperti TUNGGU SALE..

kami pun sujud syukur mengadap Ilahi..

Memohon keampunan atas kelewatan menemuiNYA...

Sesudah aminkan doa...

aku pun segera mencari Torch aku...

Aku check...




"Missed call from Fabz.."

HAHAHAHAHA

.............................................................................

aku gurau je.....

ni haaaaa yang betul....



Oh....Ni mesti Fabz ni...

Aku pun call..

...."ECAH!"

aku terdengar suara memanggil nama aku...

"La Fabz..Aku call ko tadi...Sorry lambat. Solat sat tadi..Ko nak g mana?" aku bertanya..

"Nak g toilet jap..."balas Fabz..

Su dan Nad bersiap pakai tudung...

Aku pula ikut si Fabz...

Tak tertahan menanggung...

Nak terkucilllll...

"Alhamdulilah..Setle sudah!"kata aku selepas usai melunaskan hajat yang tak tertanggung...

Kami semua pun bergerak ke arah kereta..

"Eyh? Mana fabz? Eyh? Naik kereta KEMBARA?Sapa punya?.." aku bertanya pada Su..

Kami pun terus masuk ke dalam kereta tu..

dan aku ulang semula pertanyaan aku kat Fabz..

Fabz pun menjawab..

"Bukan kereta aku..kereta Wan la.."

Kami pun dengan serentak menjawab..

"OOOOOoooooooooo...."

Fabz terus memandu kereta Wan dan menuju ke arah terminal Putra..

Yelah... Si Nad dengan Su kan naik motor paginya?

Aku pula ni..

terpinga2...

Macam mana aku nak balik rumah ni...

Dah maghrib ni...

Fabz pun kata..

"Ecah, jangan risau..kitaorg hantar ko balik rumah..."

Fabz macam paham2 je keruan di hati aku ni...

Aku pun menarik nafas lega...

Bersyukur aku kenal Fabz..

Kawan yang suka menolong..

Dan tak pernah mengharapkan balasan..

Fabz pun dropkan Su dan Nad..

Tinggal dah aku sorang2 dalam kereta..

Aku pun berbual2 dengan Fabz dan Wan..

Kami pun melalui liku2 jalan dan segala pelosok jalan kecil ke rumah aku...

Fabz kata...

"WOWWWWW...masuk hutan rumah kau..Siap ada view Sg. ChinChin ag.."

"Ayah aku..pandai dia cari..Tapi bahaya gak sini..Da tanah runtuh kat belakang ni.." balas aku..

tanya Fabz..

"Mana rumah kau??..."

jawab aku..

"Tuuuuuu..kat sana.."

Fabz pun berkata ag..

"Nanti bolehlah aku datang rumah ye??.."

Aku pun membalas..

"Boleh je..xda hal laa...."

tambah aku lagi..

"Nah weyh..."

aku pun hulurkan sejumlah wang kat Fabz..

"Eyh..xpayah2..kan kitaorang tolong ni..Simpan.."

Aku pun senyum lalu menjawab..

"Terima kasih sangat2..Sorry susahkan korang weyh..."

Aku pun berlalu keluar...

tekan button gate..

Pintu gerbang terbuka...

Lihat kelibat Kembara Wan berlalu pergi..

Aku pun melangakah masuk rumah..

dan segera menunaikan fardhu Maghrib..

dan berteleku di sejadah berdoa..

agar dimurahkan rezeki bagi semua yang menolong aku..


- E.N.D -














No comments:

Post a Comment