Wednesday, April 3, 2013

Aku Dah Agak! - part 1

Assalamualaikum wth dan selamat pagi semua!

Hari ni aku nak share suatu peristiwa yang tragis dan dramatik..

ini melibatkan aku..Suzliza..Nadila..dan...yang lain bakal menyusul kemudian..

Semalam..aku plan nak beli jubah kat Carefour wangsa maju..

So aku ajak si Nad n Su teman aku..

Kami pun terus gerak dari office tepat pukul 5.10 petang...

Biasalah..kami bergelak ketawa riang..

berkongsi cerita apa yang berlaku di office...

Berjalan pulang sambil menikmati angin petang..

Tiba sampai di LRT..

kami pun masuk tatkala LRT tiba dan teruskan niat kami tadi...

"beli jubah kat CAREFOUR!"


Sampai sudah kami di Terminal Putra..

Kami gagahkan diri terus ke kereta kesayangan aku..



(bukan gambar sebenar)

Aku pun start lah enjin..dan kami terus gerak..

Bersembang riang...

Bergelak ketawa..

Aku perasan something..

"ALLAH! OVERHEAT!aku dah agak dah..mesti dia meragam.."

So..aku pun mengambil langkah yang amat bijak..

aku matikan enjin...

TAPI

yang xberapa bijak..

aku stop at tmpt aku tu..

Nak tao tak kami ada kat mana?

at THE TRAFFIC LIGHT nak ke KL FEST..UTAR..LRT WANGSA MAJU!

 so mati teruslah kete aku tu..

uhmm...

now aku rasa aku bakal menyusahkan orang sekeliling aku...

Su..Nad...Boroi..Bulat..

Aku try call Mat Anip..

berpuluh jugak aku call dia...

Tapi xjawab..

Aku call abah...

nak minta no Chong tauke bengkel yang abah slalu pergi tu..

Abah cannot be reach!

aku cal adik aku..

X BERANGKAT..

mama?

pun sama..

aku jadi marah dan sakit hati..

So nak buat macam manakan??

benda dah jadi..

aku pun tekan emergency signal..

Then keluar dari kete..

isi air kat tangki..

Tapi..

air ada je lagi..

Water pump ke problem?

Aku rasa 2 bulan lepas abah baru tukar..

ARRGGGGHHHHH....!

ada ramai yang terlibat dalam peristiwa ni..

Tapi aku malas nak cerita panjang..

wat sakit hati je...

Yelah.. aku kan tak rapat dengan depa..

pernah tolong mereka..

(certain of them..)

Tak pun mengharapkan balasan pun..

Tapi takkanlah xda perasaan belas kasihan?

aku rasa

So..WHAT IS THE POINT TO HELP ME?

betul tak..?

aku malas nak pk sangat..

perasaan tu aku tolak ketepi..

now

macam2 benda bermain dalam kepala..

macam mana nak g kerja esok?

macam mana nak balik?

macam mana nak hantar Su n nad?

macam mana dengan kereta ni?


macam mana nak dapatkan pomen since no pomen yang boroi bagi tu..

TIADA DALAM PERKHIDMATAN?!....

nak tau apa jadi lepas tu?

Jap ag aku sambung ye??...

GOT TO GO.....

ada meeting jap.....

TO BE CONTINUE....................


Aisyah Zolkefpeli



No comments:

Post a Comment