Wednesday, April 17, 2013

1st Time in My Life....

Assalamualaikum wth dan selamat pagi!

weyhhhh...

kan aku kata aku ni suka mencubakan??

So..

GUESS WHAT??!!

Aku menjual sandwich telur kat office...

For the first time in my life, honestly,...

I never felt this way!!

Happy sangat2 tengok orang makan roti aku buat...

Aku pastikan segalanya bersih..

Siap dengan berselawat dan doa lagi..

Abah la...

Selalu pesan..

"Selain kita selawat...doa untuk orang yang makan...

Jangan lupa 1 benda!

IKHLAS...

hati tu kena niat ikhlas nak bagi orang makan..."


Uhmm...

Abah..ye. Aisyah dengar kata abah...

Thank you abah!!


Love you always and forever...

Kalau nak tau..

aku bangun awal pagi tadi..

Dalam pukul 4.45 pagi..

Tengok2..

abah mama pun bangun sekali..

Rasanya bangun untuk sahur..

Hari ni kan hari Khamis..

Sunat berpuasa..

Aku pula...

tak boleh puasa...

Abah pandang aku dari meja makan...

Abah bertanya..

"Siti Aisyah buat apa ni?"..

sambil gelak2 tengok gelagat aku duk kupas telur rebus...

"Aisyah nak tambah duit poket sikit abah..."

Abah tengok aku sekilas sambil senyum...

Abah pun terus berbual balik dengan mama...

Lepas je aku wrap segala roti telur aku buat tu..

Aku masukan dalam bekas makanan..

dan pastinya bersih..

lalu...

Aku terus masuk bilik..

Sambung kembali dibuai mimpi..

Sebelum dikejut dek lagu 'Houdini'..

Pukul 6 pagi tepat aku bangun..

Terus ke toilet..

Segarkan diri..

siapkan diri untuk ke office...

Siap semua...

Macam selalu...

Sebelum pergi kerja kena buat apa?



i cannot hear you!!



tak dengar laaaaa...

KITA KENA...


Salam abah mama!



Cium pipi kanan kiri..

Kemudian..

Abah pesan lagi...

"Selamat ye berniaga dekat office?"

aku pun terus gerak ke kereta...

mulakan perjalananku ke terminal Putra..



Aisyah Zolkefpeli

No comments:

Post a Comment