Wednesday, March 27, 2013

S.H.A.W.L

Assalamualaikum wth dan selamat pagi!

Post pada kali ni aku nak share something yang aku gemar pakai..

Dekat universiti yang aku belajar,

kawan2 yang KAMCENG GILOS suka panggil aku

'FOREIGNER TAK SIAP'


Because aku suka pakai shawl pergi kuliyyah..

bukan apa, bagi aku..

aku ni jenis KURANG RAJIN nak iron tudung..

baju pun kadang2 je iron..

mostly aku rembat je mana yang tak payah iron..

...............(^^,)v


So, post untuk hari ni...

bagi sesiapa yang begitu KURANG RAJIN seperti aku..

belilah shawl...

TAPI!


belilah yang kainya tebal..maksud aku yang tak nampak leher dan rambut...

Kemudian, pakialah shawl tu tutup dadanya..

'kitakan perempuan?kita ada sesuatu yang MAMPU jatuhnya lebai seorang laki itu.. '


INGAT!


aku tak menghalang orang nak pakai TURBAN..

Tapi rasanya kalau kita seorang muslimah yang kenal apa itu AURAT..

rasanya.. kita akan pakai ikut yang disyariatkan...

dan ada caranya nak modified style turban tu...

Harap maaf andai kata ada perkataan yang buat korang tersinggung..

Cuma aku sebagai saudara perempuan seislam..

CONCERN dengan saudaranya dan rasa perlu kita saling tegur menegur..

Aku sayang saudara2 aku...

 

PS:LOVE U Su, Baie, Nad, Suhaila, Fabz, Nina, Lala, Awyn dan seangkatan dengannya..



Aisyah Zolkefpeli



No comments:

Post a Comment