Tuesday, June 18, 2013

Abah Sangat SWEET!

Assalamualaikum wth dan selamat petang semua!

Sorry guys.. Tak update..

Lately mood SWING!!!...Fikir nak cari kerja..nak siapkan final report tok internship ni..

Final presentation..Tempat nak present..macam2 dalam kepala..

Serabut... rasa macam nak...


HANTUK KEPALA!!!

Tapi masih ada iman dalam hati..otak masih waras..

Aku tak de lah wat cam gtu...

Aku BE RASIONALE..

Aisyah.... what do you actually wanna story here???

OWHHHHH...

Da conversation I had with Abah..

Okay..

Semalam.. Aku balik kerja.. Aku baring atas sofa..

Macam biasa..

Baring di atas sofa kulit kesayangan abah jenama LORENZO..

bernilai cecah 5 angka..

(Abah..Abah..dah berapa kali Aisyah pesan...!Fikir dulu sebelum berbelanja..!!)

Uhm.. Aku borak2 lah dengan adik aku Azim..

Sambil main baby arnab..

Nama Nosy dan BC(Blackie Cacat).. ada reason why we called that...

Pastu abah turun tangga dengan lemah gemalai sambil berlitupkan towel dan baju singlet...

Almaklum leeee..Abah baru balik kerja gak...

Abah bersuara...

'SEPIT KUKU mana??Abah nak guna...'

Aku pun membalas...

"AZIM! Mana ketip kuku MAHAL hang tu??Bagi abah pinjam sat..."

Agak2 koranglah..

berapa harga ketip kuku yang AKU spend untuk beli tu??

RM20 tau..

Untuk harga ketip kuku tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..

KERJA si AZIM ni..

Dia sempat ngepau aku masa aku duk beli perfume kat BODY SHOP..

uhmm.. Azim2...

Pastu abah pun ambil and ketip kuku..

Lepas habis je abah ketip kuku tangan...

Abah bertanya..

"Sape nak potong kuku kaki abah??.."

Aku gelak... Pastu aku bersuara..

"Abah suruh potong sebab perut abah muncit yerrrr???..heeeee.."
Aku tersengih sambil gelak kecil...

Abah senyum...

sambil membalas...

"Sepit kuku kaki abah tak boleh.. Macam mana nak jaga abah?? Siapa nak jaga abah?"

Hati aku terdetik...

Ayat abah mendalam..menusuk jantung aku..

Aku pun berkata..

"Aisyah boleh jaga abah.. Meh sini Aisyah potongkan kuku kaki abah... Azim! P amek sat ketip kuku BESAR kat bilik...!"

Azim pun mendaki tangga yang tak berapa tinggi tu..

Bagi dekat aku..

Aku pun memulakan operasi...

Sambil tu..

Abah bercerita..

Nak potong kuku ni ada sunnah nabi tao..?
Kalau kuku tangan.. mulakan dari jari kelinking sampai jari telunjuk...
Untuk dua2 belah tangan..
Last sekali baru ibu jari untuk dua2 tangan..

Kalau kaki pulak..
jari kelinking kaki sampai ibu jari kaki belah kanan..
Pastu buat benda yang sama dekat kaki belah kiri..

Aku pun mengangguk2 sambil ketip kuku kaki abah..

Pastu aku tanya..

"Abah..okay tak Aisyah potong ni?? Aisyah takut nak potong lebih2..nanti makan kaki.."

Abah kerling ke arah kuku jari kakinya..

Sambil senyum dan berkata..

"Bolehlah......"

haaaaaaa....

Sebelum tu.....

actually ada cerita lagi nak share...

Tapi esok je lah ye???

Go to go my dear readers....


Take good care of yourself..


Aisyah Zolkefpeli

No comments:

Post a Comment